pondělí, 11 listopad 2013 13:55

SICKNATURE - NATURE OF THE CONTAMINATED

Written by

Raper a producent v jednej osobe? To je Sicknature, člen skupiny Snowgoons. Tento Dán prichádza z vôd undergroundu aby vydal svoj v poradí druhý album Nature Of The Contaminated a dovolím si tvrdiť, že sa jedná o jeden z najlepších albumov roka.

Darmo na ňom budete hľadať trendové veci v Trap štýle či párty hity. Za to kruté sample, spolupráce z celého sveta či už na mikrofónoch (Ill Bill, Vinnie Paz, Celph Titled, Diabolic.....) alebo na skrečoch (DJ Illegal, DJ Crypt, DJ Hotkutt & DJ Danetic). Takisto témy a prepracované texty vám otvoria nie len oči a stoja za zamyslenie. Album nám síce ponúka iba 12 trekov, ale kvalita tu predbieha kvantitu míľovými krokmi. Celý počin vychádza pod domovským labelom Snowgoons Goon Music. O cover sa postaral Pär Olofsson.

Prvá skladba nesie názov po albume „Nature Of The Contaminated“. Spĺňa úlohu intra aj tracklistu zároveň pričom doprovodný hlas do Sicknaturovej produkcie nám z názvov skladieb vytvára celistvý príbeh.

„Wild Nature“ je skladba s číslom dva. Bola vydaná aj s videoklipom ešte pred albumom. V prvej slohe interpret rozoberá ľudí a ich ničenie prírody. Takisto s kritickým uhlom pohľadu upozorňuje na týranie zvierat. Sloha druhá je naopak zameraná na utrpenie človeka. Opisuje ako cirkevný hodnostári bojujú proti kondómom v krajinách kde HIV je rozšírenejšie ako na Slovensku borovička. Za zmienku stojí aj veta o kanibalstve v Libérii „So get your seasoning ready for your human steak in Liberia„ ktorá svedčí o tom, že Sicknature len tak netrepe do vetra ale tematiku má dobre naštudovanú - odporúčam zhliadnuť The Cannibal Warlords of Liberia. Produkčne skladbe nie je čo vytknúť. Refrén okorenil skrečmi DJ Ilegall takisto zo skupiny Snowgoons.

„Violent Rage ft Heavy Metal Kings (Ill Bill & Vinnie Paz)“ je tretia skladba a nesie sa v agresívnom duchu. Definícia na battle rap. Asi najsilnejšia spolupráca na albume nesklamala a servítku si pred ústa nekladie. Sicknature tento počin opisuje ako „Spit is wild, a clear reflection of a violent society“ (prejav je divoký, čistý odraz násilnej spoločnosti). O skreče sa postaral DJ Crypt, produkčne ako inak Sicknature, ktorý nenechal nič náhode a tvrdé bicie prelína epická slučka - beat ako ušitý na túto spoluprácu.

„Puppet March“ aka bábkový pochod - štvrtý trek si zatiaľ podľa YT štatistík nenesie prevratný úspech. Podľa môjho názoru ale vôbec nie je iba skladbou do počtu, opäť Sicknature svojou lyrikou dokazuje, že má čo povedať a výpovednú hodnotu netreba hľadať medzi riadkami. Tento krát upozorňue na problémy konzumnej spoločnosti či zbytočného zbrojenia. Obchodný dom nazýva novým kostolom a vec sa nesie v duchu zavri oči a plať čo je pre našu spoločnosť dosť príznačné. Uvedomelú lyriku dopĺňa svieži beat a toto je presne to čo ja v repe hľadám.

„Caged Freedom ft Hasan Salaam“ je vec piata. Ako už názov napovedá pojednáva sa v nej téma slobody, lepšie povedané neslobody. Na spolupráci je Hasan Salaam, MC z New Yorku známi svojou prácou pre charitu a prísnou lyrikou.

„Chemical Disorder“ skladba označená s číslom šesť, vychádza aj s klipom o ktorý sa postarali Dánsky Sicknatureho parťáci, ktorý si hovoria Two Tall Men. Beat je na svetovej úrovní a rep do neho sedí ako Amíkoví sedí burger a Glock. Prvá sloha je zameraná na chemické štastie typu kokaín a situáciu v reperovej rodnej Kodani, ktorú opisuje ako miesto preplnené bezcharakternými dílermi. Myslím, že toto sedí na každé väčšie mesto a lavíny do nosa už dneska ťahá nejedno bohaté dieťa aj u nás. Sloha druhá útočí na farmaceutický priemysel. Vec je to známa, že zo zdravého človeka neprofituje žiaden výrobca liekov a presne toto nám pripomína aj tento text.

„Behind The Backdrop“ je siedmy trek. Zoznamuje nás s dejom za „fasádou“ a skrz eneregický beat nám Sicknature kazí chuť nielen na fast food. Spomína aj aspartám, ktorý sa pridáva do jedla aj v našich končinách, pritom je prudko jedovatý a spôsobuje nespočet chorôb. Zadelil aj vetu „Trust a few, even the images of your chick might burst, when you discover smurf villages on your dick“. Najviac ma baví ale refrén, ktorý opäť pasuje na svoje miesto ukážkovým spôsobom. Produkcia je takisto nekompromisná. Sicknature si dal na albume naozaj záležať a po každom vypočutí ma v tom iba utvrdzuje.

_

„Deceitful Industry ft Celph Titled“ nesie číslo osem. Na spolupráci máme možnosť počuť Celpha Titleda z formácie AOTP. Ten sa úlohy chopil ako inak prísne a zoznamuje nás so svojou kyselino kodeínovou životosprávou. Jedná sa o trochu odľachčenú skladbu v klasickom AOTP štýle. O produkcii sa tentoraz výnimočne nepostaral sám Sicknature ale pomáhali mu aj týpci zo Snowgoons gangu.

„Relentless Storm ft Diabolic, Side Effect, Aspects & Reef The Lost Cauze“ je skladba deviata, a smelo ju môžem označiť za disstrack. Nakladá sa tu svedomito, každý zo zúčastnených má čo povedať. Ako prvý do masívneho beatu nastupuje sám Sicknature. Ten si na paškál neberie nikoho konkrétneho, ale upriamuje svoje rýmy na techno reperov ktorý sa aj u nás rozmnožujú ako hárajúce suky. Mikrofón preberá Diabolic a ten už s menovaním vinných problém nemá. Najprv slovné projektily smerujú na adresu Ricka Rossa, potom vysvetľuje „Cause shit's soft as Drake wearing lip gloss in gay clubs“ (lebo sračky sú mäkké ako Drake s narúžovanými perami v gay kluboch), a posmechu sa nevyhne ani Lil Gayne, pardon Wayne či Lil B (tohoto potmehúta naštastie nepoznám). Nasleduje Side Effect a Aspects ktorý sype rými ako na bežiacom páse. No a posledná slohu prevezme Reef Stratený Prípad. Beef na osobitný článok. Vyjadruje sa tu k Lord Lhusovi ktorý nahral minulý rok na Snowgoons diss. Jediné čo k tomu zatial poviem je, že ma neteší keď sa dissujú dve strany undergroundu.

„Loyalty Never Dies ft N.B.S. & A-Quil“ je desiata pesnička. Prvú slohu má Flash zo skupiny N.B.S. (Natural Born Spitters), vysvetľuje čo pre neho znamená vernosť, „I'll take a bullet for my niggaz“. Nasleduje refrén, Knucklesova (N.B.S.) sloha a po ňom je na mikrofóne je Sicknature. Ten útočí na schyzofrenických reperov (typu R.Y.T.M.O.), vzdáva hold Ill Billovi a DJ Illegalovi. A-Quila máme možnosť počuť iba na refréne.

„When Nature Strikes“ je predposledná vec. Práca so slučkami ma ohromila na prvé vypočutie, jednoducho Sicknature je v tvorbe beatov v najlepšej forme. No tento Dán nezaostáva ani ako MC, aj tu máme možnosť počuť hlboký text a to o smrti nenarodeného dieťaťa.

„Heads In The Screen ft Søren Nico Adamsen & Dennis Post“ je posledný trek teda dvanásty. Pre mňa trochu nezáživná vec, do albumu produkčne moc nezapadá, ale určite si nájde svojich fanúšikov. S beatom vypomáhal Dennis Post a na refréne počujeme Sørena Nico Adamsena.

Vyhodnotiť tento album inak ako na výbornú nemôžem. Od Sicknaturoveho prvého sóla ubehlo 6 rokov a človek by čakal, že tento talent zíde z cesty a skončí v mainstreamových vodách alebo na hudbu zanevrie. Nestalo sa tak. Makal na sebe spolu so Snowgoons partiou a teraz vydáva sólo, ktorým nastavil laťku v repových vodách veľmi vysoko. S istotou môžem napísať , že sa jedná o jedného z najlepších žijúcich producentov a baví ma aj na mikrofóne. Presvedčil ma hlavne prepracovanou lyrikou a zmysluplnými textami v ktorých dokazuje že intelektuálne je na inej úrovni ako 90% svetových MC´s. Poukazuje na problémy spoločnosti prísnou formou a presne toto ja od „moderného“ repu očakávam. BIG UP SICKNATURE!

Read 5080 times
MrBr

Underground Vás Roz***e