úterý, 19 únor 2013 14:41

Tafrob - Krásný, Krásný ztráty

Written by

Jedna z velmi očekávaných novinek roku 2013 je tu! Tafrob vydal po čtyřech letech třetí studiové album. Pojďme se tedy společně podívat na to, co tracky, stopy, songy atd. obsahují a že tracklist je velmi bohatý, ne jen počtem ale i featama a produkcí.

První na albu nás jako ve většině případů přívítá „Intro“, které produkoval Dubas z Ty Nikdy stáje. A jméno Dubas nebo Ty nikdy členové se na tomto albu objevují ještě mockrát. „Třetí Album“ je název druhého tracku, kde se Tafrob stále teprve rozehřívá a připravuje posluchače na to, co ho během 50 minut čeká. Toto je první z beatů na albu, který vyprodukoval Dj Wich a skreče dělal Dj Maztah. Ve třetím tracku „Říkají“ Taf vypravuje o tom, jak mu lidi vstupují do rozhodování a říkají co si má vybrat. A vzkazuje všem: „ Neříkej mi co bych měl nebo co bych neměl. Neslyším, nesmysly. Nemám náladu na tvý kecy, už nikdy prosimtě nepiš mi!“. A tady produkci obstarala další špička naší krajiny, Emeres.

„Šalingrad ft. Morelo, Katr, Maniak, Apoka, Panchalan“ jestli Brno nemělo hymnu, už ji má. A Brňáci by měli poděkovat Opiovi za skvěle temnou produkci a 1210Symphony za super skreče. Všech 5 Mc’s se na tomto tracku dost vyřádilo a ukázali jaká flow je v Brně. „Krásný ztráty“ produkce – Dubas. První singl, který vyšel ven, a to již před rokem. Tenkrát jsme si jistě všichni mysleli, že album bude dřív. Tafrob tady vzpomíná na věci, které člověk může zažít jen jednou za život. Stopa číslo 6 s názvem „Zvedni pěst ft Jay Diesel“ produkci i skreče obstaral Dj Opia. Naše redakce cení vyjádření Tafroba k nacistům a podobným skupinám, které v tomhle tracku je ke slyšení. Sympatie za vyjádření určitě nesklidí jen od nás, ale na druhou stranu bude i kritizovaný, zbýva snad jen dodat – riziko povolání. „Neposlouchej rap, zmrde, jestli volíš DSS, dokážeš tim jedno a to jenom, že si dement.“ Toto je námi sympatizovaná fráze, o které je řeč. Opia si touto produkcí odbyl svojí práci na albu.

A na scénu přichází ODD, který vyprodukoval beat k tracku „Letíme pryč ft Morelo“, k tomuto songu vydal v létě Tafrob videoklip. Taf s Morelem nám v těchto zimních dnech přivolávají vzpomínky na krásné, slunečné, teplé léto a co vše se dá v tomto ročním období dělat. Šňup, šňup a je tu stopa číslo 8 – „Karel“ a posluchač je zhruba v polovině desky. Tafrob opět poukazuje na vcelku běžnou věc. Kdy dealeři drog vysedávají v klubech a čekají, komu mohou prodat nezbytně potřebnou dávku. Taf na tomto albu používá spoustu obecných až osobních témat.

„Kocovina ft. Idea, Rest“ Produkce Inphy. 3 Členové z Ty Nikdy jako hosti na jednom tracku, není již toto záruka kvality? V poslední době již několikrát podávané téma o večírcích, pití alkoholu a pálení zelených listů marihuany. „Stejně jako ty“ je 10 trackem na albu. O temnou atmosféru tracku se kromě Tafa a jeho textu postaral ODD a i pro něj na tomhle albu práce skončila. Taf zde připomíná velmi důležitou věc, že i on je obyčejný člověk a nic víc. A stejně jako každý z nás má svoje problémy, deprese atd. A pro ty, kteří myšlenku textů nepochopí Taf připravil jednoduchej příklad: „Moje hovno taky smrdí, takže nezáviď“.

Jsme u 11. tracku s názvem „Lauf ft. Kitty kat“ o produkci se postaral další člen Ty Nikdy Kenny Rough. Do skvělého „wobble“ beatu, female Mc Kitty kat skvěle nandala svojí německou flow. Je mi jasné, že velmi malé procento tomuto textu rozumí ale její flow je na tomto tracku prostě špičková. První videoklip k této desce vyšel minulý rok na konci Května, byl temný stejně jako Beat od Emerese a viděli a slyšeli jsme jak „Je třeba zabít Tafroba“. I Emeres tímto beatem skončil svojí práci na albu a stejně jako předešlí, dokonale odvedenou.

Jsme skoro u konce alba a čeká nás „Budoucnost ft. Delik a Radikal“ Dj Wich udělal svůj druhý beat na albu. A beat, na který budou všichni dlouho vzpomínat. Wichova harmonika, Flow Mc’s a je tu největší hit z alba, a obě tyto věci skvěle shrnul Delik svým textem: „Nabehnem na ten track len aby som prizabil beat, harmoniku ktorú pripravil Wich, nevieš čo sa deje.“ Stejně jako u předešlého tracku je potřeba vypíchnout hosty. „Karma ft Emdee, Cmonts a Nironic“ Těžko posuzovat kdo z uvedených tří hostů se předvedl více. Nicméně Nironic je už u nás domácím produktem a jako host se objevuje čim dál více, a při jeho skvělé flow se není čemu divit.

Album uzavírá lovesong pro Tafovu přítelkyni. Nese název „Anděl“ a o produkci se postaral Maztah. A právě tady se ukazuje, že deska není postavená jen tak. Tafrob nám tímto albem umožnil nahlédnout do jeho života, vyjádřil svůj názor ohledně některých problémových věcí a ukázal nám tvář Pavla Supa. Album je jiné než ostatní, a na první poslech možná nenadchne jako dřívější alba. Nakonec ale zjistíme, že kvalitou převyšuje ostatní alba a že je prostě skvělé. Kvalitu alba vypichuje výběr producentů a hostů, na albu se sešlo to nejlepší, co u nás na scéně máme. Zbýva jen doufat, že další album nevyjde až za 4 roky. Díky Tafe!

přečteno: {hits}1873{/hits} krát

Read 4931 times
Malup